Verkkokaupan toimitusehdot

Toimitusehdot (voimassa 1.11.2025 alkaen)

Grun Oy (y-tunnus: 3534878-7, ALV FI35348787) on rekisteröity kaupparekisteriin, rekisterinpitäjä on Patentti- ja rekisterihallitus (PRH). Osoite Väinämöisenkatu 29, 00100 Helsinki.

Grun Oy myy palveluita ja digitaalisia tuotteita yrityksille, sekä yksityishenkilöille. Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tilaukset tehdään verkkokaupassamme käyttäen ostoskoria tai pyytämällä ja hyväksymällä tarjous. Tilauskesta saa aina tilausvahvistuksen. Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee antaa sähköpostiosoite ja puhelinnumero, joita käytetään tilausvahvistuksen lähettämiseen sekä palvelun tai digitaalisen tuotteen toimittamiseen.

Asiakkaan tietoja voidaan tarvittaessa käyttää myös tilaukseen liittyvien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilauksen tekemällä asiakas hyväksyy voimassa olevat tilaus-, toimitus- ja maksuehdot.

Verkkokaupassa voivat asioida vain täysi-ikäiset (yli 18-vuotiaat).

Asiakas on vastuussa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja sitoutuu noudattamaan voimassa olevia toimitusehtoja jokaisen tilauksen yhteydessä.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Saat sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen sisällön ja tuotteiden lukumäärän

  • Laskun loppusumman

  • Veroerittelyn

Toimitustavat ja -aika

Digitaaliset tuotteet toimitetaan jokaisen tuotteen kohdalla ilmoitetun toimitusajan mukaisesti tilaajan sähköpostiin tai muuhun erikseen sovittuun digitaaliseen palvelualustaan, josta tuotteet ja tiedot on mahdollista ladata omaan käyttöön.

Toimitusaika

Digitaaliset tuotteet voi ladata heti oston jälkeen. Latauslinkki tai dokumentti tulee sähköpostiin. Palvelutuotteiden toimitus sovitaan erikseen, jollei tuotteen kohdalla toisin mainita. 

Tilaukset ulkomaille / International orders

Tilaukset voidaan tehdä myös ulkomaille. Noudatamme Suomen lakeja ja ohjeita. Kysy tarvittaessa lisää! It's possible to order also outside Finland. We follow Finnish laws and rules. Ask for more details!

Vaihto- ja palautusehdot

Verkkokaupan kautta ostettua digitaalista tuotetta ei voi palauttaa tai vaihtaa rahaksi tuotteen luonteen vuoksi. Digitaalisten tuotteiden osalta peruuttamisoikeus poistuu siinä kohtaa, kun tuotteen lähetys on käynnistynyt tai se on kokonaan toimitettu. Tuotteen lähetys katsotaan käynnistyneeksi, kun asiakas on tilannut tuotteen ja vienyt maksutapahtuman loppuun. Tämän jälkeen asiakkaalle on lähtenyt esimerkiksi latauslinkki tai hänelle on luotu tunnukset palveluun. Asiakas antaa digitaalisen tuotteen tilauksessa ennakkosuostumuksen, että tilaus voidaan lähettää välittömästi ennen peruuttamisajankohdan päättymistä.

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa palvelusopimus viimeistään 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä. Määräaikaan ei lasketa sopimuksen tekemispäivää. Jos viimeinen päivä osuu viikonlopulle tai pyhälle, peruutus voidaan tehdä seuraavana arkipäivänä.

Verkkosivuilta tilattavat digitaaliset palvelut voidaan aloittaa heti asiakkaan tilauksen jälkeen vain, jos asiakas antaa nimenomaisen suostumuksensa ja on tietoinen siitä, että peruuttamisoikeus lakkaa palvelun aloittamisen myötä. Tällöin asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa palvelua jälkikäteen saadun hyödyn perusteella.

Mikäli asiakas haluaa säilyttää 14 päivän peruuttamisoikeuden, tulee palvelun aloittamista siirtää erillisen sopimuksen tai tarjouksen mukaisesti peruuttamisajan päättymiseen saakka.

Palvelu katsotaan aloitetuksi, kun asiakas on saanut pääsyn digitaaliseen sisältöön, ladannut palvelun materiaalit tai muuten hyödyntänyt palvelua. Peruuttamisoikeus menetetään kokonaan toimituksen alkamisen myötä, eikä palvelun tarvitse olla vielä kokonaan suoritettu.

Tilausvahvistus toimii todisteena sopimuksen tekemisestä ja asiakkaan antamasta suostumuksesta sekä peruuttamisoikeuden menetyksestä. Asiakkaan tulee hyväksyä nämä ehdot tilauksen yhteydessä ennen palvelun aktivoimista.

Ylivoimainen este

Emme ota vastuuta siitä että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy ylivoimaisen esteen vuoksi. Tällaisia ovat mm sota, luonnonmullistukset, vienti- tuontikiellot, viranomaisen päätös yleisen liikenteen häiriintyminen tai muu vastaava toimintaa vaikeuttava asia. Myös sairaustapauksista johtuvat esteet kuuluvat tähän luokkaan.

Lomat

Loma-aikoina palvelutuotteita ei toimiteta. Loma-ajoista ilmoitetaan asiakkaalle etukäteen. Digitaliset tuotteet ja koulutukset ovat ostettavissa myös loma-aikoin. Reklamaatiot ja muut mahdolliset ongelmat hoidetaan lomien jälkeen.

Hintavirhe

Jos verkkokaupassa ilmoitetussa hinnassa on ollut virhe, ei hinta sido Grun Oy:tä. Selvissä hintavirhetapauksissa Grun voi vedota erehdykseen, mikäli kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Grun pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ilmeisissä hintavirhetapauksissa.

Maksaminen

Verkkokaupan maksu tapahtuu maksukortilla Stripen kautta. Palvelutuotteiden ylimääräiset maksut laskutetaan jälkikäteen.

Maksukehotus

Maksu suoritetaan heti kaikissa verkkokaupassa tapahtuvien ostotapahtumien yhteydessä. Viivästyskorkoa ei siten ole verkkokaupan ostoissa. Laskutus tapahtuu ylimääräisten palvelutuotteiden kohdalla. Viivästyskorko on lainmukainen. Maksuaika 7 vuorokautta. Lasku lähetetään perintään, jos laskua ei makseta eräpäivänä.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitus- ja peruutusehtojamme sekä sivujen muita tietoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitus- ja peruutusehtoihin.

Riidanratkaisu

Pyrimme ratkaisemaan erimielisyydet nopeasti ja sovittelemalla. Mikäli asia ei ratkea, voit käyttää EU:n verkkovälitteistä riidanratkaisuforumia (ODR). Yrityksen yhteystiedot ODR-asiaa varten laura@grun.fi.

Tietosuojaseloste

Verkkokaupassa noudatetaan Grun Oy tietosuojaselostetta.